Slovensko: S Cibulkovou to stále ide z kopca. Ani v Moskve nepreliezla druhé kolo. Prišla o Turnaj majsteriek
Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE UVEREJŇOVANIE INZERCIE SPOLOČNOSŤOU 14 NEWS, S.R.O.
I. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP") upravujú zmluvné vzťahy medzi vydavateľom 14news, s.r.o., so sídlom Konventná 9, 811 03 Bratislava, IČO: 46903411, IČ DPH: SK2023653214 , zapísaným v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I. - vložka č. 85417/B (ďalej len „vydavateľ") a zadávateľom inzercie (ďalej len „zadávateľ"), ktoré
vznikajú pri uverejňovaní inzercie v médiách:
a. elektronické médiá - internetový portál www.nasenovinky.sk, , (vrátane ďalších špecializovaných stránok a podstránok elektronických médií),
b. v tlačenom periodiku „Naše Novinky“ a v ostatných tlačovinách a iných médiách vydávaných či prevádzkovaných vydavateľom.
Médiá uvedené zhora pod písmenami a. - b. ďalej len („médiá").
1.2. V prípade tlačených médií definovaných v zmysle bodu 1.1. bod b) sa pod pojmom inzercia rozumie časť tlačenej strany niektorého z médií, obsahujúcej informácie (napr. text, fotografia, obrázok), objednané inou osobou než vydavateľom príslušného média, ktoré netvoria redakčný text, ako aj prospektová príloha, čiže externá príloha niektorého z médií, ak sú súčasne tieto informácie uverejnené za úplatu alebo inú protihodnotu.
V prípade elektronických médií definovaných v zmysle bodu 1.1.bod a) sa pod pojmom inzercia rozumie akákoľvek informácia (napr. text, fotografia, obrázok), objednaná inou osobou ako prevádzkovateľom príslušného média, ktorá netvorí redakčný obsah príslušného média a je uverejnená za odplatu alebo inú protihodnotu, vo forme bannerovej, textovej alebo inej elektronickej inzercie, vrátane sponzoringu a súťaže. Za inzerciu sa považujú všetky názory tretích osôb uvedené v tomto odseku uverejnené za odplatu alebo inú protihodnotu, aj keď nie sú určené na podporu predaja produktov či služieb zadávateľa (či inej osoby), lebo nie sú vykonávané v súvislosti s podnikateľskou činnosťou zadávateľa, či inej osoby.
1.3. Pod pojmom zadávateľ sa rozumie akákoľvek právnická alebo fyzická osoba, ktorá vo vlastnom mene a na vlastný účet objednáva uverejnenie inzercie.
1.4. V tlačenom médiu sa pod pojmom redakčná strana rozumie vydavateľom určená strana, na ktorej sa nachádza aspoň jeden redakčný materiál. Pod pojmom inzertná strana sa rozumie vydavateľom určená strana, na ktorej sa nenachádza žiadny redakčný materiál.
1.5. Pod pojmom požadované umiestnenie sa rozumie presne špecifikovaná strana, rubrika, umiestnenie (napr. rubrika Ekonomika, Zdravie a pod.) v rámci technických a kapacitných možností periodika.
1.6. Zmluvné vzťahy sa popri týchto VOP riadia cenníkmi inzercie a technickými podmienkami na uverejnenie inzercie v jednotlivých médiách, platnými v čase uverejnenia, alebo objednania inzercie, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP a ich aktuálna verzia je vždy zverejnená na internetovej stránke: www.14news.eu
1.7. Ak sú vzťahy medzi vydavateľom a zadávateľom inzercie odlišné od týchto VOP, môžu byť upravené osobitnou zmluvou.
II. POSTUP ZADÁVATEĽA PRI OBJEDNÁVANÍ INZERCIE
2.1. Vydavateľ uverejní inzerciu výhradne na základe písomných objednávok,ktoré doručí zadávateľ vydavateľovi prostredníctvom pošty, osobne, kuriérom, faxom alebo elektronickou poštou (e-mailom). Objednávky bez certifikovaného digitálneho podpisu, doručené vydavateľovi prostredníctvom elektronickej pošty, musia byť zo strany zadávateľa následne potvrdené faxom alebo listom. Právnu záväznosť nadobúda iba vydavateľom písomne potvrdená objednávka inzercie. Objednávka zadávateľa musí obsahovať všetky údaje nevyhnutné na riadne uverejnenie inzercie, najmä:
a. obchodný názov zadávateľa vrátane jeho korešpondenčnej a fakturačnej adresy, IČO, DIČ a bankového spojenia, kam bude vydavateľ zasielať faktúru za uverejnenie inzercie
b. v prípade, že zadávateľom je reklamná agentúra, označenie klienta, v prospech ktorého zadávateľ inzerciu objednáva, vrátane názvu inzerovaného produktu (kampane)
c. názov média, v ktorom má byť inzercia uverejnená
d. prípadné požiadavky na umiestnenie inzercie (redakčná strana, požadované umiestnenie, rubrika, sekcia, podstránka a pod.)
e. formu inzercie alebo jej popis (plošná, PR článok, banner etc.)
f. farebnosť a rozmery inzercie (plošnej inzercie, bannera), prípadne inú rozmerovú špecifikáciu
g. počet uverejnení (opakovaní, resp. počet zobrazení) a časová špecifikácia uverejnenia inzercie (termíny, resp. obdobie, v ktorom sa má inzercia zverejniť)
h. popis predlôh jednotlivých inzerátov v prípade ich striedania
i. stanovenie výšky odplaty,
j. dátum vystavenia objednávky, pečiatka a podpis oprávneného pracovníka zadávateľa
Predmet objednávky môže byť špecifikovaný aj v prílohe objednávky.
2.2. Vydavateľ nepotvrdí objednávku, ktorú by vzhľadom na požadovaný deň uverejnenia, resp. plánované obdobie uverejnenia inzercie, nestihol včas spracovať. Pokiaľ vydavateľ nepotvrdí objednávku podľa predchádzajúcej vety, alebo nebude môcť zrealizovať objednávku podľa údajov uvedených v objednávke, alebo objednávka nebude obsahovať minimálne údaje uvedené v bode 2.1 týchto VOP, dá túto skutočnosť na vedomie zadávateľovi v lehote jedného (1) pracovného dňa. Obe zmluvné strany sa následne pokúsia nájsť zhodu medzi svojimi možnosťami a potrebami a túto skutočnosť si potvrdia novou objednávkou a kladným potvrdením.
2.3. Vydavateľ si vyhradzuje právo nepotvrdiť objednávku, keď uvedený text alebo zobrazenie inzerátu môže byť v rozpore s platnými právnymi predpismi, VOP alebo inými záujmami vydavateľa.
2.4. Vystavením potvrdenia objednávky zo strany vydavateľa sú obe strany zaviazané na úplnú realizáciu objednávky.
2.5. Vydavateľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odmietnuť uverejnenie inzercie.
III. ZMENY OBJEDNÁVKY
3.1. Predmet objednávky sa môže meniť čo do rozsahu jeho rozšírením alebo zúžením.
3.2. V prípade rozšírenia predmetu objednávky - doobjednaní - sa postupuje obdobne podľa predchádzajúceho článku týchto VOP. Po písomnom potvrdení zo strany vydavateľa sa doobjednanie ako súčasť pôvodnej objednávky stáva záväzným.
3.3. Zadávateľ môže jednostranne zrušiť objednávku po jej potvrdení bez akýchkoľvek nárokov a sankcií v lehote, v ktorej nie je nárok vydavateľa na uplatnenie storno poplatku, ktorý je uvedený v cenníku inzercie príslušného média alebo v týchto všeobecných obchodných podmienkach.
3.4. Po lehote uvedenej v bode 3.3. tohto článku môže zadávateľ objednávku zrušiť, je však povinný zaplatiť vydavateľovi storno poplatok, ktorého výška je uvedená v cenníku inzercie príslušného média a v týchto všeobecných obchodných podmienkach platných v čase uverejnenia inzercie, resp. v čase zrušenia objednávky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Vydavateľ má súčasne nárok aj na uhradenie nákladov, ktoré už boli vynaložené na realizáciu objednávky.
3.5. V prípade, že zadávateľ zmení objednávku po jej potvrdení tak, že sa zmenší jej rozsah, bude hradiť vydavateľovi storno poplatok v pomernej výške rozdielu medzi pôvodne objednaným a zníženým rozsahom predmetu objednávky. Vydavateľ má súčasne nárok aj na uhradenie nákladov, ktoré už boli vynaložené na realizáciu objednávky.
3.6. Zadávateľom rezervované termíny uverejnenia ako aj umiestnenia inzercie sú pre vydavateľa záväzné maximálne do termínu platnosti storno poplatkov uvedených v cenníkoch inzercie jednotlivých médií, platných v čase uverejnenia, resp. rezervácie inzercie. Vydavateľ akceptuje rezervácie inzercie iba v písomnej forme, pričom za platnú rezerváciu je možno považovať iba vydavateľom potvrdenú písomnú rezerváciu.
IV. PODKLADY A REALIZÁCIA OBJEDNÁVKY
4.1. Zadávateľ zodpovedá za včasné dodanie, formálnu, obsahovú a grafickú správnosť, ako aj za jednoznačné, zrozumiteľné a správne označenie všetkých podkladov nevyhnutných na riadne uverejnenie inzercie (text, hotový inzerát, farebný nátlačok, banner, alebo iný podklad) v zmysle požiadaviek stanovených v cenníkoch a technických podmienkach inzercie príslušného média, či iných zvyčajne vyžadovaných podmienok vydavateľa. Vydavateľ nie je povinný tieto podklady po uverejnení inzercie uchovávať alebo ich vrátiť zadávateľovi.
4.2. Ak vydavateľ nemohol uverejniť inzerciu z dôvodu, že zadávateľ nedodal bezchybné podklady objednanej inzercie, resp. ich dodal s oneskorením alebo objednávku inzercie jednostranne zrušil, je zadávateľ povinný zaplatiť storno poplatok vo výške :
a) 50% z ceny stanovenej inzercie, ak nedodanie bezchybných podkladov, oneskorenie s dodaním podkladov alebo písomné zrušenie objednávky nastalo v rozmedzí 14-8 dní pred plánovaným dátumom vydania periodika, v ktorom má byť inzercia uverejnená,
b) 100% z ceny stanovenej inzercie, ak nedodanie bezchybných podkladov, oneskorenie s dodaním podkladov alebo písomné zrušenie objednávky nastalo v rozmedzí menej ako 8 dní pred plánovaným dátumom vydania periodika, v ktorom má byť inzercia uverejnená.
4.3. Vydavateľ zaručuje kvalitu tlače bežnú pre požadované tlačové médium, kvalitu vysielania či zobrazenia bežnú pre požadované elektronické médiá, a to v rámci možností vyplývajúcich z dodaných podkladov, ako aj technických možností daného média.
4.4. Podklady na realizáciu každej objednávky je zadávateľ povinný dodávať e-mailom na adresu inzertnej kancelárie vydavateľa vo formátoch stanovených v cenníku inzercie príslušného média, prípadne na elektronickom médiu po dohode s grafikom, resp. povereným pracovníkom obchodného oddelenia spoločnosti 14news, a to najneskôr v lehote uvedenej v cenníku inzercie príslušného média.
4.5. Zadávateľ je povinný rešpektovať mimoriadne skrátené termíny dodania inzercie, ktoré boli zadávateľovi primerane vopred písomne oznámené pracovníkmi obchodného oddeleniaalebo inými poverenými zamestnancami vydavateľa.
4.6. Vydavateľ sa zaväzuje nezasahovať do zadávateľom odovzdaných hotových podkladov bez písomného súhlasu zadávateľa s výnimkou:
a. prepisu formátu do príslušnej softvérovej verzie.
b. označenia inzerátu v zmysle bodu 4.11. týchto VOP, a to aj v rámci plochy inzerátu,
4.7. Vydavateľ si vyhradzuje právo odmietnuť uverejnenie objednanej inzercie v prípade ak:
a. zadaná inzercia nebude zodpovedať uzavretej a vzájomne potvrdenej objednávke, uzavretej zmluve, či inej dohode alebo týmto VOP,
b. vydavateľ bude mať dôvodné pochybnosti o tom, či pri obsahu inzercie nie je dôvod na jej odmietnutie, keď obsah či uverejnenie inzercie bude, resp. by mohlo byť v rozpore s právnymi predpismi, zásadami poctivého obchodného styku alebo rozhodnutiami orgánu štátnej či verejnej správy,
c. zadávateľ odmietne podpísať zvláštny sľub odškodnenia, keď jeho podpis bude v odôvodnených prípadoch vydavateľom požadovaný. V takomto prípade vydavateľ oznámi svoje rozhodnutie o odmietnutí inzercie zadávateľovi bez zbytočného odkladu,
d. inzercia svojím formátom či zobrazením by mohla u čitateľov, resp. poslucháčov či divákov vyvolať dojem, že ide o súčasť redakčného obsahu príslušného média alebo názor vydavateľa ako prevádzkovateľa príslušného média,
e. bude obsahovať oznam, inzerciu, reklamu či obchodný oznam tretích osôb, s výnimkou prípadu, keď zadávateľom bude reklamná alebo mediálna agentúra a reklama bude obsahovať oznam, inzerciu, reklamu či obchodný oznam jej zákazníka,
f. bude zasahovať do práv a oprávnených záujmov vydavateľa, či bude poškodzovať alebo by mohla poškodiť dobré meno vydavateľa, jeho zamestnancov alebo osôb tvoriacich s vydavateľom vydavateľskú skupinu,
g. pôjde o inzerciu alebo propagáciu iných médií, a to predovšetkým konkurenčných médií vydavateľa, pokiaľ uverejnenie takejto inzercie nebolo vopred odsúhlasené vydavateľom,
h. pôjde o politickú inzerciu, pokiaľ uverejnenie takejto inzercie nebolo vopred odsúhlasené vydavateľom,
i. zadávateľ porušil ustanovenia o platobných podmienkach definovaných v zmysle týchto VOP.
V takýchto prípadoch vydavateľ oznámi zadávateľovi bez zbytočného odkladu svoje rozhodnutie o odmietnutí uverejnenia inzercie. Zadávateľ je potom povinný bez zbytočného odkladu dodať vydavateľovi bezchybné náhradné podklady. V prípade, ak zadávateľ bezodkladne nedodá vydavateľovi bezchybné náhradné podklady, a vydavateľ nemohol z tohto dôvodu uverejniť inzerciu v objednanom termíne, má vydavateľ nárok na storno poplatok podľa stornovacích podmienok stanovených cenníkmi inzercie pre jednotlivé médiá, platných v čase plánovaného uverejnenia inzercie. Pri opakovanom odmietnutí inzercie alebo reklamy jedného zadávateľa z dôvodov uvedených v tomto odseku má vydavateľ právo od uzatvorenej zmluvy, resp. objednávky inzercie odstúpiť.
4.8. Ak nie je písomne výslovne dohodnutý termín uverejnenia inzercie, vydavateľ uverejní inzerciu v najbližšom možnom termíne ním určenom v závislosti od kapacitných možností daného média.
4.9. Ak nie je písomne výslovne dohodnuté konkrétne umiestenie inzercie, vydavateľ uverejní inzerciu v závislosti od kapacitných možností daného média.
4.10. Objednávka inzercie, ktorá má byť realizovaná výhradne v určitom termíne s určitým umiestnením, musí byť oznámená vydavateľovi s časovým predstihom tak, aby jej akceptácia mohla byť zadávateľovi zo strany vydavateľa potvrdená.
4.11. Vydavateľ si vyhradzuje právo na označenie inzertnej strany, ako aj samotnej inzercie vhodným slovným spojením, skratkou alebo číselným evidenčným označením, alebo ich kombináciou v zmysle zákona o reklame, ako aj za účelom vhodnej identifikácie pre čitateľa (napr. INZERCIA, REKLAMA, KONTEXTOVÁ REKLAMA, KOMERČNÉ ODKAZY a pod.).
4.12. Ak si zadávateľ objedná v tlačených či internetových médiách graficky nespracovanú inzerciu, spracuje vydavateľ túto reklamu bežným spôsobom, čím nie je dotknuté právo vydavateľa požadovať za grafické spracovanie odplatu.
4.13. Vydavateľ nie je povinný kontrolovať vhodnosť umiestnenia reklamy vzhľadom na redakčný text alebo iný redakčný obsah.
4.14. Pre všetky objednané inzeráty platí uzávierka dodania hotových grafických podkladov dohodnutá v písomnej komunikácii..
4.15. Zadávateľ je plne zodpovedný za obsah inzercie. Zadávateľ sa zaväzuje, že inzercia odovzdaná vydavateľovi na zverejnenie nebude v rozpore s právnymi predpismi, dobrými mravmi a zásadami poctivého obchodného styku a že šírením inzercie nebudú neoprávnene zasiahnuté práva a oprávnené záujmy tretích osôb (najmä, ale nie len právo na ochranu osobnosti fyzických osôb, právo na ochranu dobrej povesti právnických osôb, autorské práva, práva súvisiace s autorským právom a práva k ochrannej známke) a nebudú ani porušené všeobecne záväzné právne predpisy, a že všetky finančné nároky vyplývajúce z použitia autorských diel, prípadne podobizeň fyzických osôb použitých v rámci inzercie, a z práv súvisiacich s autorským právom boli ku dňu odovzdania podkladov inzercie zadávateľom uspokojené. Zadávateľ sa zaväzuje, že ak vydavateľovi vznikne v následku šírenia inzercie škoda, túto škodu v plnej výške nahradí. Škodou sa rozumie i náklad súdneho či rozhodcovského konania, vrátane nákladov na právne zastúpenie v týchto veciach.
4.16. Zadávateľ a vydavateľ sa dohodli, že ak vydavateľ uverejní inzerát dodaný zadávateľom a súčasne bude vydavateľovi uložená zo strany orgánu štátu akákoľvek peňažná, resp. nepeňažná sankcia, či akékoľvek opatrenie majúce túto povahu, sankcia sa bude obojstranne považovať za škodu spôsobenú zadávateľom vydavateľovi. Zadávateľ sa zaväzuje túto škodu uhradiť po doručení výzvy na jej úhradu. V prípade uloženia sankcie resp. opatrenia majúceho nepeňažnú povahu, sa zadávateľ zaväzuje vydavateľovi nahradiť všetky náklady, ktoré bude vydavateľ povinný vynaložiť vrátane nákladov na právne zastúpenie v týchto veciach.
4.17. Ustanovenie bodu 4.16 a 4.17. sa primerane použije i v prípade, ak vydavateľ uverejní inzerát dodaný zadávateľom a súčasne pritom poruší zákonom chránené práva tretích osôb (najmä, ale nie výlučne právo na ochranu obchodného mena, ochrannej známky apod.) a zároveň bude povinný na základe rozhodnutia súdu, resp. orgánu štátu nahradiť týmto tretím osobám spôsobenú škodu, resp. vykonať opatrenia na odstránenie chybného stavu, či poskytnúť primerané zadosťučinenie.
V. CHYBNÁ REALIZÁCIA OBJEDNÁVOK, REKLAMÁCIE
5.1. Zadávateľ má v prípade úplne alebo čiastočne nečitateľného, nesprávneho,či nekompletného zobrazenia či odvysielania inzercie nárok na zľavu z ceny, alebo na uverejnenie bezchybnej náhradnej inzercie, ale len v tom rozsahu, v ktorom bol poškodený účel inzercie. Toto právo je zadávateľ povinný uplatniť u vydavateľa písomne do 14 kalendárnych dní od dátumu uverejnenia inzercie, inak zaniká. Právo voľby medzi spôsobmi uvedenými v prvej vete náleží vydavateľovi. Ak vydavateľ neuverejní náhradnú inzerciu bez zbytočného odkladu, ale v rámci kapacitných možností daného média, alebo ak náhradná inzercia opakovane nie je bezchybná, má zadávateľ právo na zľavu z ceny.
5.2. Pri opakovanom uverejnení inzercie je zadávateľ povinný skontrolovať ihneď po každom uverejnení jej správnosť a úplnosť. Vydavateľ neuzná nárok na uverejnenie náhradnej inzercie v tom prípade, ak sa pri opakovaní objavil rovnaký nedostatok, bez toho, že by bol tento nedostatok bezprostredne, najneskôr do 3 dní po predchádzajúcom uverejnení, oznámený vydavateľovi.
5.3. V prípade, že sa vyskytnú v dôsledku chybných podkladov nedostatky pri spracovaní, tlači, či inom uverejnení inzercie, ktoré neboli zjavne rozoznateľné pri prijatí objednávky, resp. podkladov, nemá zadávateľ žiadny nárok na zľavu alebo uverejnenie náhradnej inzercie. Zadávateľ nemá nárok na uznanie reklamácie farebnosti inzercie v prípade, ak nedodal farebný nátlačok.
5.4. Vydavateľ v žiadnom prípade nezodpovedá za škody, ktoré neboli ním spôsobené a za škody spôsobené okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť, alebo vyššou mocou (za vyššiu moc sa považuje napr. štrajk, výluka, vojna a obmedzenie spôsobené vojnovým stavom, teroristické útoky, povstanie, pôsobenie prírodných síl a pod.). Ostatné dohodnuté obmedzenia zodpovednosti týchto VOP tým nie sú dotknuté.
5.5. Text inzercie sa zadávateľovi zasiela na korektúru len na výslovnú písomnú žiadosť zadávateľa a iba v prípade, keď je to z časových dôvodov možné. Zadávateľ zodpovedá za správnosť a úplnosť ním vykonaných korektúr; zadávateľ je povinný zaslať vydavateľovi korektúry písomne, inak ich vydavateľ nie je povinný zohľadniť.
Vydavateľ stanoví zadávateľovi primeraný (z hľadiska možností vydavateľa) termín na vykonanie korektúry. Ak zadávateľ nedoručí korektúry do konca stanoveného termínu, je vydavateľ oprávnený uverejniť inzerciu vo verzii zaslanej na korektúru.
5.6. Zákonné práva spotrebiteľov, od ktorých sa nedá dohodou odchýliť, zostávajú nedotknuté.
VI. ODPLATA A PLATOBNÝ STYK
6.1. Vydavateľ má nárok na odplatu za realizáciu objednávok v súlade s VOP a aktuálne platnými cenníkmi pre jednotlivé médiá. Zadávateľ podpisom objednávky inzercie akceptuje VOP, cenníky inzercie, ako aj technické podmienky inzercie platné v čase uverejnenia, resp. objednania inzercie, ako aj ostatné podmienky uverejňovania inzercie, podľa ktorých sa bude v objednávkach stanovovať výška odplaty, ak nebola jej výška zvláštnou zmluvou dohodnutá inak.
6.2. Cena za uverejnenie inzercie vrátane prirážok a zliav je stanovená v zmysle zákona č. 18/96 Z. z. o cenách, je určená v cenníkoch inzercie platných v čase uverejnenia, resp. potvrdenia objednávky inzercie zo strany vydavateľa, a je platná pri platbe vopred. Ceny za služby, ktoré nie sú v cenníku uvedené (napr. grafické úpravy predlôh a podkladov a pod.), sa stanovia dohodou. Aktuálna verzia cenníkov inzercie sa nachádza na internetovej stránke daného média, resp. na adrese:www.14news.eu/obchodne-podmienky.
6.3. Cenu za uverejnenie inzercie zaplatí zadávateľ vydavateľovi na základe zálohovej faktúry, resp. faktúry na úhradu vopred, a to prevodom na účet vydavateľa alebo v hotovosti. Faktúry na úhradu, vopred sú stanovované so splatnosťou najneskôr 3 pracovných dní pred termínom uverejnenia inzercie, pričom za deň úhrady inzercie sa považuje deň, v ktorom bola predmetná suma pripísaná na účet vydavateľa. Po uverejnení inzercie zašle vydavateľ zadávateľovi zúčtovaciu faktúru v zmysle platných právnych predpisov v čase uverejnenia inzercie.
6.4. V prípade písomnej žiadosti zadávateľa zašle vydavateľ zadávateľovi spolu s faktúrou doklad o uverejnení inzercie. Pokiaľ nie je možné zo strany vydavateľa takýto doklad zaobstarať, dostane zadávateľ od vydavateľa potvrdenie o uverejnení inzercie. Žiadosť o zaslanie dokladu, resp. potvrdenia o uverejnení inzercie musí byť zo strany zadávateľa realizované písomnou formou súčasne so zaslanou objednávkou inzercie, resp. priamo v zaslanej objednávke, v opačnom prípade vydavateľ nie je povinný zadávateľovi zaslať takéto potvrdenie. Kompletné výtlačky printu sú zasielané iba zmluvným partnerom v prípade plošnej inzercie. 6.5. Vydavateľ je oprávnený jednostranne meniť VOP, svoje cenníky a podmienky uverejňovania inzercie, pričom v prípade, že zadávateľom je zmluvná agentúra, s ktorou má vydavateľ uzatvorenú platnú zmluvu o zabezpečení inzercie, je vydavateľ povinný oznámiť zadávateľovi zmenu cenníkov alebo VOP s predstihom minimálne 1 mesiac pred zavedením týchto zmien do platnosti, a to buď elektronickou poštou alebo doporučenou poštou. Ak vydavateľ oznámi zmluvnej agentúre zmeny cenníkov alebo podmienok uverejňovania inzercie v lehote kratšej ako mesiac pred nadobudnutím platnosti týchto zmien, má zmluvná agentúra na termíny uverejnenia inzercie v lehote do mesiaca odo dňa oboznámenia o tejto skutočnosti právo požadovať cenové podmienky v zmysle dovtedy platných cenových podmienok. Aktuálna verzia VOP, cenníkov inzercie, ako aj podmienok uverejňovania inzercie, je zverejnená na internetovej stránke www.14news.eu/obchodne-podmienky.
6.6. V prípade, že zo strany zadávateľa dôjde k zrušeniu časti objednávky a vydavateľ mu v priebežnej fakturácii poskytol zľavy, ktoré sa týkali celej objednávky, je zadávateľ povinný vzniknutý rozdiel medzi cenou objednávky a platným cenníkom uhradiť vydavateľovi.
6.7. V prípade že vydavateľovi bude doručená zadávateľom na schválenie vzorová príloha obsahujúca inzerciu viacerých subjektov okrem zadávateľa, má vydavateľ právo stanoviť vyššiu ako cenníkovú cenu za realizáciu takejto inzercie.
6.8. Vydavateľ si vyhradzuje právo stanoviť pre zvláštne alebo mimoriadne vydania iné ceny, ako sú uvedené v platnom cenníku inzercie.
6.9. V prípade omeškania s vykonaním úhrady je vydavateľ oprávnený požadovať od zadávateľa úrok z omeškania vo výške 0,05 percenta z dlžnej sumy za každý deň omeškania až do dňa zaplatenia (vrátane). Vydavateľ je súčasne oprávnený až do vykonania všetkých úhrad podľa tohto bodu ďalšie objednávky zadávateľa odmietnuť.
6.10. Ak bude zadávateľ aj po upomienke vydavateľa meškať s úhradou svojich splatných záväzkov voči vydavateľovi, je vydavateľ oprávnený rozhodnúť, že právo na akúkoľvek zľavu mimo cenníkových zliav zadávateľovi neprináleží, príp. zaniká, a to i spätne. Právo na zľavu zaniká okamihom vystavenia príslušného ťarchopisu vystaveného vydavateľom.
6.11. Vydavateľ si vyhradzuje právo dohodnúť so zadávateľom prostredníctvom zvláštnej zmluvy individuálne obchodné podmienky.
VII. RÁMCOVÁ ZMLUVA
7.1. Ak by zadávateľ chcel uverejniť v priebehu roka určitý objem inzercie v niektorom z médií vydavateľa, má možnosť uzavrieť s vydavateľom rámcovú zmluvu o garancii preinzerovaného objemu (v prípade, ak je zadávateľom reklamná, resp. mediálna agentúra, rámcovú zmluvu o garancii preinzerovaného objemu klienta, v prospech ktorého zadávateľ inzerciu objednáva) v dohodnutom časovom období (spravidla na jeden rok), ktorá ho bude oprávňovať na zľavy z ceny (ďalej len „zľava") vyplývajúce z tejto zmluvy. Zmluva sa uzatvára písomne, pričom musí obsahovať názov klienta, dohodnutý objem, resp. rozsah inzercie, časové obdobie, v ktorom sa zadávateľ zaväzuje preinzerovať dohodnutý objem resp. rozsah inzercie, médiá, v ktorých sa zaväzuje garantovaný objem, preinzerovať, formy a druhy inzercie, výšku zliav, vyplývajúcich z garantovaného objemu, prípadne ďalšie špecifikácie.
7.2. Na uverejňovanie inzerátov v rámci dohodnutého garantovaného rozsahu sú nevyhnutné následné písomné objednávky inzercie so spresnením termínov, resp. formátov a pod.
7.3. Zadávateľovi vznikne nárok na zľavy dohodnuté rámcovou zmluvou iba v prípade, ak v danom časovom období dodrží dohodnutý objem resp. rozsah inzercie, ako aj termíny splatnosti úhrad za inzerciu.
7.4. Na základe rámcovej zmluvy je zadávateľ oprávnený požadovať v dohodnutej lehote aj uverejnenie väčšieho množstva inzercie ako je dané rámcovou zmluvou. Vydavateľ sa zaväzuje neodmietnuť súhlas s takýmto zvýšením rozsahu inzercie bez vážneho dôvodu. Ak týmto zvýšením vznikne zadávateľovi podľa podmienok vydavateľa nárok na vyššiu zľavu podľa platného cenníka, dostane zadávateľ po uplynutí lehoty platnosti rámcovej zmluvy dobropis na rozdiel medzi zľavou dohodnutou v rámcovej zmluve a zľavou, ktorá mu podľa platného cenníka prislúcha. Ak daná objednávka nebude splnená z dôvodu, za ktorý vydavateľ nenesie zodpovednosť, právo zadávateľa na zľavu zodpovedajúcu nesplnenej objednávke zaniká.
7.5. V prípade, keď zadávateľ neobjedná v príslušnom médiu inzerciu v rozsahu predpokladanom v rámcovej zmluve, a to z dôvodov, za ktoré vydavateľ nenesie zodpovednosť, jeho nárok na dohodnutú zľavu v plnom rozsahu zaniká, a zadávateľ sa zaväzuje v takomto prípade uhradiť vydavateľovi sumu zodpovedajúcu hodnote poskytnutej zľavy nad rámec platného cenníka. Nárok vydavateľa na náhradu škody či ušlého zisku tým nie je dotknutý.
7.6. Popri zľavách predpokladaných v platných cenníkoch môžu byť s jednotlivými zadávateľmi písomne dohodnuté aj mimoriadne zľavy.
7.7. Zľava, ktorá prináleží zadávateľovi na základe celkovo dosiahnutého obratu, bude poskytnutá v zodpovedajúcej výške a bude rozpočítaná pomerovou sumou ku všetkým predmetným faktúram.
7.8. Vydavateľ si vyhradzuje právo dohodnúť so zadávateľom prostredníctvom zmluvy individuálne obchodné podmienky.
VIII. ĎALŠIE USTANOVENIA
8.1. Ak zadávateľ neuvedie presnú veľkosť, formu, dĺžku či iný rozsah inzercie určenej na uverejnenie v príslušnom médiu a prenechá toto rozhodnutie na vydavateľa, potom je základom na vyúčtovanie naozaj uverejnený rozsah inzercie.
8.2. Zľavy uvedené v cenníku sa poskytujú len na inzerciu jedného zadávateľa (inzerenta), ktorá je špecifikovaná v jednej objednávke a zároveň uverejnená v jednom kalendárnom roku. Ak je zadávateľom reklamná alebo mediálna agentúra, ktorá si uplatňuje nárok na agentúrnu zľavu, tak zľavy uvedené v aktuálnom cenníku sa poskytujú len na inzerciu jedného klienta, v prospech ktorého zadávateľ inzerciu objednáva, ktorá je špecifikovaná v jednej objednávke a zároveň uverejnená v jednom kalendárnom roku.
8.3. Vydavateľ môže poskytnúť zľavu vo výške 15 % z ceny inzercie reklamným zadávateľom (osobám, ktoré objednajú reklamu pod vlastným menom, ale pre svojho klienta, pričom takáto činnosť je predmetom ich podnikateľskej činnosti). Predpokladom je, aby objednávku predkladala priamo reklamná agentúra, ktorá súčasne zodpovedá za dodanie podkladov a je zadávateľom inzercie.
Reklamná agentúra musí na požiadanie vydavateľa predložiť osvedčenie o živnostenskom oprávnení alebo výpis z Obchodného registra, ktorý jednoznačne preukazuje jej predmet podnikateľskej činnosti, a doložiť skutočnosť, že je činná ako reklamná agentúra. Vydavateľ je oprávnený odmietnuť poskytnutie zľavy tým zadávateľom, kde vzniknú pochybnosti o výkone ich agentúrnej činnosti.
IX. OCHRANA DÁT
9.1. Informácie, ktoré poskytne zadávateľ vydavateľovi v súvislosti s objednávkou inzercie, používa vydavateľ len na zmluvné účely a je povinný ich zabezpečiť ich pred zneužitím tretími osobami.
9.2. Zadávateľ - fyzická osoba týmto poskytuje vydavateľovi výslovný súhlas s tým, aby vydavateľ použil jeho osobné údaje, ktoré poskytol vydavateľovi na základe, či v súvislosti s uzatvorenou objednávkou inzercie (v rozsahu: meno, priezvisko, príp. názov, adresa bydliska, sídla alebo prevádzky, telefónne číslo, e-mailová adresa) vo svojej marketingovej databáze a databáze všetkých spracovateľov tejto databázy za účelom ponuky produktov, obchodov a služieb vydavateľa a všetkých spoločností, ktoré tvoria s vydavateľom vydavateľskú skupinu. Súhlas je poskytovaný na neobmedzený čas odo dňa udelenia súhlasu.
9.3. Vydavateľ týmto informuje každého zadávateľa - fyzickú osobu, ktorý podľa odseku 9.2. poskytol svoje osobné údaje na spracovanie, o jeho právach vyplývajúcich zo zákona o ochrane osobných údajov v platnom znení, t. j. najmä o tom, že poskytnutie týchto údajov je dobrovoľné, že zadávateľ má právo prístupu k nim, a že má právo pri porušení zákona sa obrátiť na Úrad na ochranu osobných údajov so žiadosťou o zabezpečenie nápravy, ako i ďalšie práva vyplývajúce zo zákona.
9.4. Uzatvorením objednávky inzercie každý zadávateľ súhlasí v zmysle ustanovení zákona o ochrane osobných údajov v platnom znení s tým, že mu budú vydavateľom zasielané nevyžiadané obchodné ponuky na jeho adresu (vrátane e-mailovej), bude kontaktovaný nevyžiadaným directmailom obsahujúcim obchodné ponuky a prostredníctvom nevyžiadaného telemarketingu (vrátane nevyžiadaných SMS a MMS) obsahujúceho obchodnú ponuku týkajúcu sa produktov, obchodu a služieb vydavateľa o ostatných osobách uvedených v bode 9.2. Tento súhlas môže byť zadávateľom kedykoľvek bezplatne odvolaný na adrese sídla vydavateľa, či v pobočkách vydavateľa. Zadávateľ berie na vedomie, že odvolanie súhlasu udeleného podľa týchto VOP sa netýka a neznamená odvolanie súhlasu udeleného z jeho strany vydavateľovi inak.
9.5. V prípade, že zadávateľ - fyzická osoba poskytne vydavateľovi na základe, či v súvislosti s uzatvorenou objednávkou inzercie údaj o svojom rodnom čísle, súhlasí ako nositeľ tohto rodného čísla v zmysle platného zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov s tým, aby vydavateľ toto jeho rodné číslo využíval výlučne na účely evidencie objednávok, zmlúv a poskytnutých plnení, aby ho za týmto účelom archivoval, spracovával a používal.
9.6. Akékoľvek odvolanie súhlasu podľa tohto článku nemá vplyv na oprávnenie vydavateľa na spracovanie informácií a údajov, ktoré vyplývajú z príslušných právnych predpisov, iba že by výslovne stanovili inak.
X. OSTATNÉ USTANOVENIA
10.1. Právne vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito VOP alebo zmluvou, sa riadia Obchodným zákonníkom.
10.2. Vydavateľ je oprávnený tieto VOP jednostranne meniť, pričom pre platne uzatvorený zmluvný vzťah medzi vydavateľom a zadávateľom sú záväzné aktuálne všeobecné obchodné podmienky.
10.3. Ak by vznikli odôvodnené pochybnosti o platobnej schopnosti zadávateľa a ak nie je zaistená na žiadosť vydavateľa žiadna primeraná a včasná platba vopred, vyhradzuje si vydavateľ právo v každom prípade a kedykoľvek odstúpiť od zmluvy, či prerušiť poskytovanie plnenia.
10.4. Stornovaním objednávky, čo sa musí byť v každom prípade oznámiť písomne, zostávajú nároky vydavateľa v zmysle cenníkov inzercie a týchto VOP na platbu ceny za inzerciu nedotknuté.
10.6. Ukončenie zmluvy medzi vydavateľom a zadávateľom právnym úkonom musí byť písomné.
XI. PLATNOSŤ
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1. 5. 2014
- Najčítanejšie
- Najnovšie
Slovensko: Andrej Kudrna hráčom Slovana Bratislava v KHL. K dispozícii sú aj Backlund a Nedorost
Slovensko: Lendl ako kamarát, McEnroe čistý pragmatik. V Bratislave tenisové legendy zaujali aj mimo tenisu
Slovensko: Potešujúca správa z NHL. Andrej Sekera nemá otras mozgu, nič zlomené ani roztrhnuté
: Zastrelil svoju priateľku a trest? Možno iba domáce väzenie a verejnoprospešné práce
Slovensko: Novým trénerom futbalistov Slovana Bratislava bude Jozef Chovanec. Vo funkcii generálneho manažéra skončil Petr Kašpar
: Tomáš Tatar si v NHL otvoril svoj strelecký účet. Boston po prvý krát vyhral
: Zamestnávateľ pilota F1, ktorý ťažko havaroval hlási: Za nehodu nemôžeme!
: VIDEO: Mozjakin je v KHL na neudržanie. Opäť rozhodol zápas Magnitogorsku
Slovensko: Tenisová exhibícia v Bratislave so všetkým, čo k tomu patrí. Lendl aj McEnroe bavili vo veľkom a dlho
Nebol nájdený žiaden obsah
- Dnes
- Zajtra
Zdroj: shmu.sk
Kurzový lístok | USD | 1.0568 | JPY | 159.40 | CZK | 25.093 | GBP | 0.82805 | HUF | 411.25 | PLN | 4.2593 | CHF | 0.9295 | BGN | 1.9558 | DKK | 7.4578 | RON | 4.9720 | SEK | 11.5360 | ISK | 145.90 | NOK | 11.7435 | TRY | 36.7915 | AUD | 1.6380 | BRL | 6.3852 | CAD | 1.4919 | CNY | 7.6770 | HKD | 8.2164 | IDR | 16779.92 | ILS | 3.7649 | INR | 89.6890 | KRW | 1513.49 | MXN | 21.3040 | MYR | 4.6763 | NZD | 1.8030 | PHP | 61.297 | SGD | 1.4157 | THB | 35.656 | ZAR | 18.8315 |
= | 1,06 |